Gastenboek Middelburg VÓLkoren
Orkest Phila Musica
zondag, 14 juni 2026 | Petrus en Pauluskerk
Het was een bijzondere en geweldige ervaring om als orkest mee te mogen aan Volkoren Middelburg.
Vooral het samen spelen en zingen met popkoor Xtream was ontzettend leuk.
We hebben veel mooi reacties gehad.
In de pauze was het goed geregeld dan we bij Verpleeghuis Willibrord konden lunchen en naar het toilet mochten. Dat was in de kerk niet mogelijk.
Vooral het samen spelen en zingen met popkoor Xtream was ontzettend leuk.
We hebben veel mooi reacties gehad.
In de pauze was het goed geregeld dan we bij Verpleeghuis Willibrord konden lunchen en naar het toilet mochten. Dat was in de kerk niet mogelijk.
Tilburgs Vrouwenkamerkoor Cantilare
vrijdag, 12 juni 2026 | Tilburg
Het was zondag de eerste keer dat we meededen, maar het was een feestje: wat een goede sfeer, wat een uitstekende organisatie, wat een gastvrijheid...
We traden op in 't Hofje onder de Toren en het Minitheater: twee mooie locaties met fijne gastvrouwen en aandachtig luisterend publiek.
We traden op in 't Hofje onder de Toren en het Minitheater: twee mooie locaties met fijne gastvrouwen en aandachtig luisterend publiek.
Vocalgroup NRGy uit Best
woensdag, 10 juni 2026
Wij hebben weer genoten van een prachtig en goed georganiseerd Middelburg VOLkoren. Het is toch altijd weer een hele organisatie om alles geregeld te krijgen. Onze grote dank daarvoor!
Wij kijken terug op een heerlijke zondag. Zijn gestart in het winkelcentrum Tref als een verr***ngsoptreden. Voor ons was dit een fijne opmaat naar de twee andere optredens en het blijft mooi om te zien hoe het winkelend publiek reageert. Er ging zelfs een stelletje dansen. Hoe leuk is dat! Wat jammer dat niet meer koren de kans hebben aangegrepen om in het winkelcentrum een paar liedjes te zingen. De akoestiek is heel fijn, de ruimte zingt prettig en je krijgt altijd leuke reacties terug.
Onze andere twee optredens waren in het Museumcafé en in de Kloveniersdoelen. Leuk om daar weer bekende gezichten te zien van mensen die al vaker naar ons zijn komen luisteren en ons zelfs speciaal opzoeken. Gedurende onze optredens liepen beide locaties lekker vol en dat is wat je graag wil, zoveel mogelijk mensen laten genieten van jouw muziek.
En lopend van het ene naar het andere optreden pik je wat liederen van andere koren mee en kom je andere koren tegen en dat verbroedert en leidt tot leuke gesprekken.
We waren er dit jaar voor het 4e jaar bij en we hopen van harte dat we volgend jaar ook weer van de partij mogen zijn. We hebben het eerste weekend van juni alvast met potlood in de agenda gezet.
Wij kijken terug op een heerlijke zondag. Zijn gestart in het winkelcentrum Tref als een verr***ngsoptreden. Voor ons was dit een fijne opmaat naar de twee andere optredens en het blijft mooi om te zien hoe het winkelend publiek reageert. Er ging zelfs een stelletje dansen. Hoe leuk is dat! Wat jammer dat niet meer koren de kans hebben aangegrepen om in het winkelcentrum een paar liedjes te zingen. De akoestiek is heel fijn, de ruimte zingt prettig en je krijgt altijd leuke reacties terug.
Onze andere twee optredens waren in het Museumcafé en in de Kloveniersdoelen. Leuk om daar weer bekende gezichten te zien van mensen die al vaker naar ons zijn komen luisteren en ons zelfs speciaal opzoeken. Gedurende onze optredens liepen beide locaties lekker vol en dat is wat je graag wil, zoveel mogelijk mensen laten genieten van jouw muziek.
En lopend van het ene naar het andere optreden pik je wat liederen van andere koren mee en kom je andere koren tegen en dat verbroedert en leidt tot leuke gesprekken.
We waren er dit jaar voor het 4e jaar bij en we hopen van harte dat we volgend jaar ook weer van de partij mogen zijn. We hebben het eerste weekend van juni alvast met potlood in de agenda gezet.
Koor en combo Nova Musica
dinsdag, 09 juni 2026 | Oostkerk
Wat was het een mooie dag - afgelopen zondag, bij Middelburg Volkoren. Twee keer een leuk, ongedwongen en enthousiast optreden in de prachtige Oostkerk. Goede reacties van het publiek! En tussendoor genieten van andere koren, op andere locaties - we moesten opschieten om het optreden van onze jongere "verwanten" van Nova Melodica te kunnen zien en horen! Kortom, een heerlijke, zonnige en muzikale dag! Dank aan de organisatie!
Chr. Samengesteld Mannenkoor Zeeland
dinsdag, 09 juni 2026 | Nieuwe Kerk Middelburg
We mochten afgelopen zaterdag tweemaal optreden in de Nieuwe Kerk.
Heerlijk om daar te mogen zingen en wat fantastisch dat de kerk tot de laatste plaats bezet was....
Een dankwoord aan de organisatie is hier op zijn plaats. Petje af voor al jullie werk !!
We hopen ook in het nieuwe jaar weer van de partij te mogen zijn.
Hartelijke groet bestuur, dirigent, organist en zangers van het Chr. Samengesteld Mannenkoor Zeeland
Heerlijk om daar te mogen zingen en wat fantastisch dat de kerk tot de laatste plaats bezet was....
Een dankwoord aan de organisatie is hier op zijn plaats. Petje af voor al jullie werk !!
We hopen ook in het nieuwe jaar weer van de partij te mogen zijn.
Hartelijke groet bestuur, dirigent, organist en zangers van het Chr. Samengesteld Mannenkoor Zeeland
Claudine Verougstraete
dinsdag, 09 juni 2026 | Zeeuwse Concertzaal en De Nieuwe Kerk
We komen al sinds 2016 naar Vol-koren.
Deze keer zongen we in de concertzaal. Iets verder van het centrum, iets minder publiek, maar schitterende akoestiek! En daar hebben we van genoten.
In de Nieuwe Kerk is de akoestiek iets minder, maar daar was het 'kotje vol' en het publiek was zonnig.
Het blijft een heel mooi evenement. Als buitenlands koor (we komen uit Torhout-België) maken we er iedere keer een heerlijke daguitstap van. Heel verbindend voor onze eigen groep en tevens verrijkend. Andere koren zien optreden, andere uniformen bewonderen, nieuwe verrassende liederen ontdekken.
Kortom: Een aanrader!
Dankjewel aan alle organisatoren, voor en achter de schermen, om dit festival zo goed te organiseren!
Deze keer zongen we in de concertzaal. Iets verder van het centrum, iets minder publiek, maar schitterende akoestiek! En daar hebben we van genoten.
In de Nieuwe Kerk is de akoestiek iets minder, maar daar was het 'kotje vol' en het publiek was zonnig.
Het blijft een heel mooi evenement. Als buitenlands koor (we komen uit Torhout-België) maken we er iedere keer een heerlijke daguitstap van. Heel verbindend voor onze eigen groep en tevens verrijkend. Andere koren zien optreden, andere uniformen bewonderen, nieuwe verrassende liederen ontdekken.
Kortom: Een aanrader!
Dankjewel aan alle organisatoren, voor en achter de schermen, om dit festival zo goed te organiseren!
Marleen Clarijs
dinsdag, 09 juni 2026 | De grote kerk
We hebben perfect gezongen met ons koor A 58 . De kerk was volledig vol met toeschouwer. Een heel gezellige dag gehad. Genoten van verschillende optredens van koren.
Helvoets Dameskoor
dinsdag, 09 juni 2026 | Doopsgezinde Kerk
Zaterdag 6 juni waren we er na een aantal jaren ook weer bij. We arriveerden met de bus op het goede moment: we stapten uit en het begon te regenen 😊. Het was gedurende de dag afwisselend droog en nat, maar het was gezellig in de stad met alle koren op de diverse locaties.
Wij zongen twee maal in de Doopsgezinde Kerk. Een fijne, gastvrije locatie. Alle leden waren het er overeens. We hebben een leuke dag gehad,
Wij zongen twee maal in de Doopsgezinde Kerk. Een fijne, gastvrije locatie. Alle leden waren het er overeens. We hebben een leuke dag gehad,
Vocal Group Perfect Sound uit Valkenswaard
maandag, 08 juni 2026 | Graanbeurs en Koorkerk
Ons koor nam voor de eerste keer deel aan Middelburg Volkoren. Wat een prachtige muzikale happening is dit! Het begon al met de perfecte organisatie vooraf. We werden van alles op de hoogte gehouden, en onze vragen werden snel beantwoord.
Op de dag zelf liep alles ook gladjes. Hierdoor konden wij ontspannen zingen. De piano stond klaar, er was versterking, leuke en vlotte aankondiging, genoeg stoeltjes voor het publiek. We mochten optreden in de Graanbeurs (2x) en in de Koorkerk. Fijn ook om op twee verschillende plekken te mogen optreden. Tussendoor konden we lekker genieten van de andere koren, en van een hapje en drankje.
We gingen met een zeer tevreden gevoel weer naar Valkenswaard terug. Middelburg Volkoren BEDANKT!
Op de dag zelf liep alles ook gladjes. Hierdoor konden wij ontspannen zingen. De piano stond klaar, er was versterking, leuke en vlotte aankondiging, genoeg stoeltjes voor het publiek. We mochten optreden in de Graanbeurs (2x) en in de Koorkerk. Fijn ook om op twee verschillende plekken te mogen optreden. Tussendoor konden we lekker genieten van de andere koren, en van een hapje en drankje.
We gingen met een zeer tevreden gevoel weer naar Valkenswaard terug. Middelburg Volkoren BEDANKT!
Vocal Group Sing@Sea
maandag, 08 juni 2026 | De Oostkerk
Twee keer mochten wij zaterdag zingen in de Oostkerk. In deze mooie kerk mochten wij vele bezoekers ontvangen die kwamen kijken en luisteren.
We werden luid en duidelijk aangekondigd en er werd ons zelfs om een verzoeknummer gevraagd. Wij, koor Sing@Sea met leden uit heel Walcheren e.o., vinden het een voorrecht om in Middelburg, Zeeland te mogen zingen 🎶
Tot volgend jaar 🙋♀️
We werden luid en duidelijk aangekondigd en er werd ons zelfs om een verzoeknummer gevraagd. Wij, koor Sing@Sea met leden uit heel Walcheren e.o., vinden het een voorrecht om in Middelburg, Zeeland te mogen zingen 🎶
Tot volgend jaar 🙋♀️
Kioso Kyuwenda
maandag, 08 juni 2026 | Oud Beijerland
Ook wij (Kioso Kyuwenda) hebben weer genoten zondag 7 juni ! Op de vismarkt was het één feestje😉
Eén opmerking: het museum Cafe is niet zo’n fijne plek om te zingen, veel rumoerig geluid vanuit het cafe en ook veel rumoer van buitenaf ( de deuren staan allemaal open)
Eén opmerking: het museum Cafe is niet zo’n fijne plek om te zingen, veel rumoerig geluid vanuit het cafe en ook veel rumoer van buitenaf ( de deuren staan allemaal open)
Kinderkoor Eigenwijs
maandag, 08 juni 2026 | Het Gasthuis en het Minitheater
Voor kinderkoor Eigenwijs was het de 1e keer dat ze deel namen aan Middelburg VOLkoren en ik heb de indruk dat het voor de kinderen een onvergetelijke dag geweest is. De hele dag was het feest
We zijn op beide locaties, het Gasthuis en het Minitheater gastvrij ontvangen en hebben voor 2 volle zalen met enthousiast publiek een optreden mogen verzorgen. Voor de kinderen een unieke ervaring.
We hopen dat we nog eens terug mogen komen en danken alle mensen die dit bijzondere evenement mogelijk maken
We zijn op beide locaties, het Gasthuis en het Minitheater gastvrij ontvangen en hebben voor 2 volle zalen met enthousiast publiek een optreden mogen verzorgen. Voor de kinderen een unieke ervaring.
We hopen dat we nog eens terug mogen komen en danken alle mensen die dit bijzondere evenement mogelijk maken
Sprundel Vocaal
maandag, 08 juni 2026 | Plein 1940 en de Koorkerk
Wat hebben we weer genoten van onze 2 optredens op zondag. Eerst mochten we op Plein 1940 zingen met een stralende zon en veel publiek. Toen nog in de koorkerk, wat een hele mooie acoustiek heeft en heerlijk zingt. Bedankt voor de goede organisatie, alles is top geregeld, we komen graag weer terug!
John Smies
zondag, 07 juni 2026 | Koudekerke
Zo, 2026 zit er ook weer op en ondanks het tegenvallende weer wederom een zeer geslaagd festival waarvan mijn vrouw en ik zeer genoten hebben. Dank aan de organisatie en alle vrijwilligers. Onder de uitblinkers, wat ons betreft dan, de Walcherse formaties Seasound Singers, Sententia en de Roosettes. Grootste verr***ng voor ons was het optreden van het gelegenheidskoor ( 9 personen) de Bremerkes (Belgie) die wij mochten aanschouwen in de gezellige sfeer van de Heren Societeit. Jammer dat het Engelse kerkje dit jaar niet één van de locaties was, hopelijk volgend jaar wel.
Zangvereniging Unanime
zondag, 07 juni 2026 | Vismarkt
Wat een fantastisch georganiseerd feest is dat Middelburg Volkoren. We mochten 2 keer op de Vismarkt zingen en hebben enorm genoten. Graag tot volgend jaar.
Op onze fb pagina hebben we een foto impressie voor de liefhebbers, want hier kunnen we niks delen
Op onze fb pagina hebben we een foto impressie voor de liefhebbers, want hier kunnen we niks delen
Lucienne
zaterdag, 06 juni 2026
Wa***ijnlijk zoek ik niet goed maar ik kan nergens uitgebreide informatie vinden over de koren. Dat mis ik wel om mij een beetje te kunnen voorbereiden.
Sharon
dinsdag, 05 mei 2026 | Randstad
Waarom is er geen programma voor zondag op jullie site?
Mirjam
dinsdag, 05 mei 2026 | Middelburg
Ik vind het een geweldig evenement en geniet er iedere keer weer van. Een aanwinst voor de stad Middelburg. Goede organisatie, petje af. Ik heb alleen 1 opmerking. De poster ben ik na al die jaren wel zat. Ziet er in mijn beleving altijd hetzelfde uit. Niet echt spannend en beetje oubollig. Wordt het niet eens tijd voor iets nieuws?
John smies
zondag, 08 juni 2025 | Walcheren
Hoe spijtig dat er hier altijd vrijwel geen reacties staan terwijl er toch genoeg te zeggen valt. Helaas zit ook 2025 er nu weer op en heb ik ondanks de tegenvallende weers omstandigheden toch weer volop kunnen genieten van dit grootste gebeuren. Een gebeuren overigens dat bijna traditioneel wordt onderbelicht door de PZC en door Omroep Zeeland, maar dat terzijde.
Grote dank aan allen die hun steentje hebben bijgedragen aan dit gebeuren, niet in de laatste plaats uiteraard aan alle koren die soms van ver moesten komen. Uitschieters voor mij persoonlijk waren op zaterdag de Flatnuts uit Leuven, onze eigen Seasound Singers en de Wilde Giese Vrouwen. Vandaag zondag blonken uit NRG, en van Zeeuwse bodem Sententia, Puur en the Roosettes........ Weer Volkoren Dagen om in te lijsten !!!!!!!!!!!!!!
Ronald van den Eijnden
zaterdag, 07 juni 2025 | Landgraaf - Maastricht
Fijn dat we in een rondgang langs diverse zanglocaties kennis konden nemen van het festival dat jullie organiseren. Op 28 september is de start van de eerste Volkoren in Maastricht. Goed om kennis te nemen van de organisatie en expertise in Middelburg, maar vooral om te ervaren hoeveel reuring in de stad is door dit festival. We zien dat het festival in de stad bij de horeca en middenstand gedragen wordt, overal info folders liggen, en naast de zang ook de schoonheid van de oude binnenstad met zijn verborgen plekjes te bewonderen is. Ook dat is een geweldige PR voor Middelburg.
lenynuijten@gmail.com
maandag, 27 januari 2025
Hierbij deel ik u mede namens bestuur van Die Vaertsingers dat wij helaas niet aan het festival kunnen deelnemen op 8 juni 2025. Onze dirigent kan beide dagen niet aanwezig zijn.
Ik zag verder geen mogelijkheid de inschrijving te annuleren.
Hopelijk komt dit bericht ook bij u aan
Ik zag verder geen mogelijkheid de inschrijving te annuleren.
Hopelijk komt dit bericht ook bij u aan
John Smies
maandag, 03 juni 2024 | Koudekerke
Weer een geweldige happening in Middelburg dit jaar, jammer van het slechte weer maar de muzikale prestaties waren er niet minder om. Ook ik was met name geïnteresseerd in de kleinere vocal harmony koren van circa 10 personen en ben bepaald niet teleurgesteld. Uitschieters @Lips, NRG, Sententia , de Dames, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Geweldig en dankbaar dat ik daar weer getuige van mocht zijn. Veel dank ook aan alle vrijwilligers en de organisatie. Jammer dat de pers, met name Omroep Zeeland, het met een paar minuten in het nieuws af deed....
Henk Knabben
maandag, 03 juni 2024 | Oosterhout
Na enige afwezigheid mocht ik weer genieten van Middelburg VolKoren.
Het begon al vroeg met uitzoeken welke attracties door mij bezocht zouden worden.
Deze keer ging ik voornamelijk naar de wat kleinere uitvoeringen van vooral vocalgroepen van dames. Met zeer veel energie bracht men liederen met hoog kwaliteitsgehalte. Mijn favoriete optreden was toch wel dat van De Dames.
Kan zo met veel succes op tv!
Maar ook @Lips, vocalgroup pure, the Roosettes en ook zeker NRG waren groots.
En dan een fijne afsluiting met Nootwaar.
Ik hoop dat het festival nog jaren door mag gaan.
Het begon al vroeg met uitzoeken welke attracties door mij bezocht zouden worden.
Deze keer ging ik voornamelijk naar de wat kleinere uitvoeringen van vooral vocalgroepen van dames. Met zeer veel energie bracht men liederen met hoog kwaliteitsgehalte. Mijn favoriete optreden was toch wel dat van De Dames.
Kan zo met veel succes op tv!
Maar ook @Lips, vocalgroup pure, the Roosettes en ook zeker NRG waren groots.
En dan een fijne afsluiting met Nootwaar.
Ik hoop dat het festival nog jaren door mag gaan.
Antony Fokker
woensdag, 15 mei 2024 | Drunen
Is ook al bekend hoe het tijdschema van de optredens er uit ziet? Komt dat ook via de site beschikbaar en (zo ja) wanneer ongeveer?
Bram Smits
maandag, 25 maart 2024 | Veldhoven
Wij zijn er ook bij dit jaar. Nu al zin in.
Bram & Monica
Bram & Monica
Johan Van Espen namens Aarschot Volkoren
woensdag, 31 mei 2023
Van harte gefeliciteerd met de jubileumeditie van Middelburg Volkoren! We blijven jullie erkentelijk voor de goede raad die we van jullie gekregen hebben toen we met ons festival in A***ot (B) begonnen zijn. Hopelijk blijven jullie het in de toekomst volhouden, ook al weten wij intussen dat het niet eenvoudig is om telkens met een nieuwe editie uit te pakken.
Muzikale groet uit België!
Muzikale groet uit België!
Ada Prince
woensdag, 05 mei 2021
Hallo organisatie , ik heb van een aantal jaren heel veel filmpjes van Volkorendag , Gemonteerd maar ook alles nog ongemonteerd in mijn PC , op MP 4 bestand , ik zie dat je daar om vragen , op deze manier graag even contakt
Cor Groot
dinsdag, 06 april 2021 | Standdaarbuiten
Alle hulde voor de organisatie. Ga door op deze weg.
Johan Van Espen
zondag, 21 maart 2021 | België
Ofschoon het voorgestelde video-festival een surrogaat voor het échte koorfestival blijft, is het toch een probaat middel om het vuur in de haard van Middelburg Vólkoren brandend te houden en zo naar een gezond festivaljaar 2022 uit te kijken. Ook de Belgische koorfestivals in A***ot, Leuven en Namen zijn intussen naar 2022 uitgesteld. Maar we houden er samen de moed in !
Middelburg VOLkoren
zaterdag, 01 augustus 2020 | Middelburg
Een greep uit reacties van koren op het niet doorgaan van editie 2020; daar voelen wij ons, als organisatie, enorm door gesteund!
Dank voor alle moeite die jullie je getroost hebben en als het even kan zijn we volgend jaar van de partij!
Helaas hebben we vandaag het "verwachte nieuws" vernomen dat we dit jaar geen editie van Middelburg Volkoren hebben.Wij betreuren dit zeer, maar hebben alle begrip voor jullie besluit.
Bij voorbaat hartelijk dank voor ál die uren van voorbereiden en puzzelen, en dan met deze tragische beslissing. Hulde voor alle werk!
Volgend jaar weer een kans en dan in goede gezondheid.
Helaas kunnen alle leuke dingen niet doorgaan, dus ook het korenfestival. Jammer!
Ondanks het feit dat we betreuren dat dit besluit is genomen, zeker nu sinds een paar uur de maatregelen zijn aangescherpt, staan wij,, geheel achter jullie besluit.
Wij begrijpen jullie standpunt en weten wat een moeilijke beslissing deze afgelasting moet zijn geweest!
Wat jammer, dat we 6 juni niet bij jullie kunnen komen zingen. We zullen het missen.
Erg jammer dat het moet worden afgelast we hebben er ons weer bijzonder op verheugd, echter heel verstandig en begrijpelijk.
Omdat we het festival een warm hart toedragen schenken wij ons eerder betaalde bedrag!
We waren trots een vol uur te krijgen tijdens ons feestjaar, maar het mag niet zijn....
Graag willen we er volgend jaar weer van de partij zijn.
Wat een jammerlijke beslissing maar alleee we snappen m! Volgend jaar nieuwe kansen.Hierbij doneren wij met liefde ons inschrijfgeld... Uiteraard hopen we op volgend jaar
Wat een domper!
Muziek kan in deze sombere tijd heel veel steungeven. Maar dat moet iedereen dan vooral thuis organiseren. Wij hebben er vertrouwen in dat het volgend jaar met net zo veel enthousiasme weer zal worden opgepakt, hopelijk tot dan!!!
Dank voor alle moeite die jullie je getroost hebben en als het even kan zijn we volgend jaar van de partij!
Helaas hebben we vandaag het "verwachte nieuws" vernomen dat we dit jaar geen editie van Middelburg Volkoren hebben.Wij betreuren dit zeer, maar hebben alle begrip voor jullie besluit.
Bij voorbaat hartelijk dank voor ál die uren van voorbereiden en puzzelen, en dan met deze tragische beslissing. Hulde voor alle werk!
Volgend jaar weer een kans en dan in goede gezondheid.
Helaas kunnen alle leuke dingen niet doorgaan, dus ook het korenfestival. Jammer!
Ondanks het feit dat we betreuren dat dit besluit is genomen, zeker nu sinds een paar uur de maatregelen zijn aangescherpt, staan wij,, geheel achter jullie besluit.
Wij begrijpen jullie standpunt en weten wat een moeilijke beslissing deze afgelasting moet zijn geweest!
Wat jammer, dat we 6 juni niet bij jullie kunnen komen zingen. We zullen het missen.
Erg jammer dat het moet worden afgelast we hebben er ons weer bijzonder op verheugd, echter heel verstandig en begrijpelijk.
Omdat we het festival een warm hart toedragen schenken wij ons eerder betaalde bedrag!
We waren trots een vol uur te krijgen tijdens ons feestjaar, maar het mag niet zijn....
Graag willen we er volgend jaar weer van de partij zijn.
Wat een jammerlijke beslissing maar alleee we snappen m! Volgend jaar nieuwe kansen.Hierbij doneren wij met liefde ons inschrijfgeld... Uiteraard hopen we op volgend jaar
Wat een domper!
Muziek kan in deze sombere tijd heel veel steungeven. Maar dat moet iedereen dan vooral thuis organiseren. Wij hebben er vertrouwen in dat het volgend jaar met net zo veel enthousiasme weer zal worden opgepakt, hopelijk tot dan!!!
Johan Van Espen
zondag, 07 juni 2020 | België
De voorbije 3 edities mocht ik als gastheer op Middelburg Volkoren fungeren, een toffe opdracht. Jammer dat het festival dit jaar, net als alle andere, niet kan plaats hebben. Ik mis het. Doch vooral zonde van de energie en de tijd die organisatie reeds in de editie 2020 gestoken had. Maar het is nu eenmaal zo. Hopelijk verbetert de situatie zodanig dat het in 2021 wél kan, want dan kunnen andere festivals zoals Aarschot Volkoren op 8 mei 2021 (waarvan ik medeorganisator ben) ook doorgaan. Hoop doet leven! Groetjes uit België.
Weerter Mannenkoor
donderdag, 09 januari 2020 | Weert
Hallo,
In de deelnemerslijst voor het komende festival staat het Weerter Mannenkoor opgenomen, dat juichen we toe. Een opmerking Weert is gelegen in de provincie Limburg. Graag corrigeren. Met vriendelijke groet.wmk de secretaris
Harrie Hanssen
In de deelnemerslijst voor het komende festival staat het Weerter Mannenkoor opgenomen, dat juichen we toe. Een opmerking Weert is gelegen in de provincie Limburg. Graag corrigeren. Met vriendelijke groet.wmk de secretaris
Harrie Hanssen
Middelburg VOLkoren
dinsdag, 25 juni 2019 | Middelburg
Zomaar een aantal reacties die wij als organisatie via Facebook en Email ontvingen:
…weer veel talent en een repertoire dat het aanhoren zeer waard
was. Al met al dus: een heel geslaagde dag, een van de beste die ik de
afgelopen jaren heb meegemaakt…
…rest mij jullie te danken voor de geweldige organisatie die
jullie toch elke keer weer op je nemen en die steeds weer zo vlekkeloos
verloopt. Alle lof daarvoor...
…petje/hoedje af voor de organisatie! Sjappoo…
…Julie contacten met Boven moeten bovengemiddeld goed zijn, gelet op de weersomslag in een paar dagen die uitmondde in fantastisch evenementenweer…
…ondanks m’n factor 50 toch verbrand…
…Geweldige ervaring en geweldige organisatie! Jullie zijn rijp voor het organiseren van Europa Cantat, een manifestatie die een maal per drie jaar in Europa wordt gehouden...
…Goedendag, Was heel gezellig. Zie ook de Faam. Tot volgend jaar. Mvg…
…wat een feestje!...
…alle respect voor wat jullie voor elkaar weten te boksen...
…onze 3e keer bij jullie en het was weer tot in de puntjes geregeld en georganiseerd. Jullie zijn kanjers met elkaar!!...
…Wat hebben wij genoten !!!!! Heel hartelijk bedankt...
…Ook popkoor Rise and Shine wil de organisatie van harte bedanken voor weer een super Middelburg Volkoren, zelfs de klokkentoren was er stil van, top en dikke pluim voor jullie werk…
…weer veel talent en een repertoire dat het aanhoren zeer waard
was. Al met al dus: een heel geslaagde dag, een van de beste die ik de
afgelopen jaren heb meegemaakt…
…rest mij jullie te danken voor de geweldige organisatie die
jullie toch elke keer weer op je nemen en die steeds weer zo vlekkeloos
verloopt. Alle lof daarvoor...
…petje/hoedje af voor de organisatie! Sjappoo…
…Julie contacten met Boven moeten bovengemiddeld goed zijn, gelet op de weersomslag in een paar dagen die uitmondde in fantastisch evenementenweer…
…ondanks m’n factor 50 toch verbrand…
…Geweldige ervaring en geweldige organisatie! Jullie zijn rijp voor het organiseren van Europa Cantat, een manifestatie die een maal per drie jaar in Europa wordt gehouden...
…Goedendag, Was heel gezellig. Zie ook de Faam. Tot volgend jaar. Mvg…
…wat een feestje!...
…alle respect voor wat jullie voor elkaar weten te boksen...
…onze 3e keer bij jullie en het was weer tot in de puntjes geregeld en georganiseerd. Jullie zijn kanjers met elkaar!!...
…Wat hebben wij genoten !!!!! Heel hartelijk bedankt...
…Ook popkoor Rise and Shine wil de organisatie van harte bedanken voor weer een super Middelburg Volkoren, zelfs de klokkentoren was er stil van, top en dikke pluim voor jullie werk…
A.M. van der Linden.Korstanje
dinsdag, 04 juni 2019
Wat hebben we genoten ! Dank aan de geweldige organisatie. We hebben meteen een hotel geboekt voor volgend jaar: dan komen we het hele weekend, of mijn koor nu ingeloot wordt of niet. Hulde
Reactie
Wat ontzettend leuk om te horen! Bedankt voor dit positieve bericht en muzikale groeten uit Middelburg
Gemengd Koor 's-Hertogenbosch
maandag, 20 mei 2019 | 's-Hertogenbosch
Beste organisatie. Wij feliciteren jullie met de enorme prestatie om ieder jaar weer dit prachtige evenement van de grond te krijgen; proficiat met jullie jubileum. Wij verheugen ons op zaterdag 1 juni om in jullie geweldige mooie stad te komen zingen. Voor onze twee optredens hebben wij een gevarieerd programma opgesteld: van klassiek, opera naar eigentijds en weer terug naar serieus.
Veel succes met de laatste voorbereidingen.
Veel succes met de laatste voorbereidingen.
Reactie
Bedankt voor jullie leuke reactie hier op de gastenpagina! Ja wij hebben er ook weer veel zin in. Het is toch altijd weer een prachtig zangweekend in onze mooie stad. Succes en genieten :-) !
Joop Alberti
woensdag, 06 februari 2019 | Den Haag
Fantastisch dat zanggroep MEMORIES ingeloot is. Onze nummers uit de jaren 50/60 zullen weer schallen door Middelburg. Wij hebben er zin in !
Reactie
Het belooft weer een schitterend festival te worden, Joop. We wensen je veel succes en plezier met je vrolijke zanggroep :-)
Bart Sperber (Da Capo Goirle)
maandag, 04 juni 2018
Beste Organisatie: nogmaals proficiat met jullie jubileum. Ik heb het gisteren bij de concerten ook al gezegd. Wij hebben 14 edities meegemaakt. En een koorjaar zonder Middelburg VÓLkoren is een jaar niet gezongen.
Toch een opmerking: In de prachtig verzorgde programmaboekjes stond dit jaar geen overzicht per locatie. Dat was jammer. Het was moeilijk zoeken of er een leuk programma ergens was. En een tweede opmerking: De afsluiting op de Markt vond ik minder gezellig dan in het meer besloten Abdijplein. Prettig was wel dat het bier op de markt koud was en van de tap kwam. Op het Abdijplein was het bier lauw en uit blik.
Op zondag vond ik het meezingprogramma niet leuk, van de drie liedjes kende ik er geen een.
Maar: wat een geweldig festival, wat een sfeer, en hopelijk tot komend jaar
Toch een opmerking: In de prachtig verzorgde programmaboekjes stond dit jaar geen overzicht per locatie. Dat was jammer. Het was moeilijk zoeken of er een leuk programma ergens was. En een tweede opmerking: De afsluiting op de Markt vond ik minder gezellig dan in het meer besloten Abdijplein. Prettig was wel dat het bier op de markt koud was en van de tap kwam. Op het Abdijplein was het bier lauw en uit blik.
Op zondag vond ik het meezingprogramma niet leuk, van de drie liedjes kende ik er geen een.
Maar: wat een geweldig festival, wat een sfeer, en hopelijk tot komend jaar
Reactie
Dank voor je reactie Bart. We hebben diezelfde aandachtspunten meer gehoord en meegenomen in de evaluatie. Wat de overzichten per locatie betreft, dachten we het met QR codes bij iedere locatie leuk en modern te kunnen maken, maar dat was dus een misvatting. Volgende keer weer gewoon een duidelijk schema in de folder dus.
Ook de afsluiting van de festivaldagen blijft een aandachtspunt. En zo doen we ieder jaar ons best om het festival te vernieuwen en te verbeteren. Nogmaals bedankt voor je reactie en misschien tot ziens volgend jaar!
Annemieke
woensdag, 24 januari 2018 | Zuid Holland
Wanneer wordt op de site geplaatst welke koren geselecteerd zijn voor de editie van 2018?
Reactie
Het staat er nu op Annemieke, bij tabblad Editie 2018, Koren overzicht. Alleen de deelnemende koren staan daar nu vermeld.
Ko Kooman
vrijdag, 23 juni 2017 | Gelderland
Ter gelegenheid van een jarige broer op zaterdag, 3 juni was ik die dag met mijn vriendin in Oostkapelle en werden wij getipt dat er die dag en ook de volgende zondag veel koren zouden optreden in diverse lokaties in Middelburg.
Hoewel wij voor die zondag andere plannen hadden zijn we toch maar in Middelburg gebleven en dat was geen verkeerde beslissing. Wat hebben wij genoten van de diversiteit van de koren en lokaties; als kenner van Middelburg (ik heb daar vanaf 1952 t/m 1969 eerst naar school gegaan en vervolgens gewerkt) was het een feest van herkenning en herinnering. Wij waren onder de indruk van de massaliteit en deskundige organisatie. Wij hebben nu al in onze agendas genoteerd wanneer de volgende (20e) VOLkorendagen worden georganiseerd. Een opmerking: bij het laatste optreden stond vermeld: “afsluiting met samenzang”. Het koor Pop-Up was indrukwekkend goed, de liedjes waren mooi, maar waren niet echt geschikt voor samenzang. Als zangliefhebbers hopen wij dat volgend jaar betere samenzang liedjes worden gepresenteerd. Maar nogmaals dank en hulde voor de goede organisatie.
Hoewel wij voor die zondag andere plannen hadden zijn we toch maar in Middelburg gebleven en dat was geen verkeerde beslissing. Wat hebben wij genoten van de diversiteit van de koren en lokaties; als kenner van Middelburg (ik heb daar vanaf 1952 t/m 1969 eerst naar school gegaan en vervolgens gewerkt) was het een feest van herkenning en herinnering. Wij waren onder de indruk van de massaliteit en deskundige organisatie. Wij hebben nu al in onze agendas genoteerd wanneer de volgende (20e) VOLkorendagen worden georganiseerd. Een opmerking: bij het laatste optreden stond vermeld: “afsluiting met samenzang”. Het koor Pop-Up was indrukwekkend goed, de liedjes waren mooi, maar waren niet echt geschikt voor samenzang. Als zangliefhebbers hopen wij dat volgend jaar betere samenzang liedjes worden gepresenteerd. Maar nogmaals dank en hulde voor de goede organisatie.
Reactie
Wat een leuk verhaal van je Ko! En wat mooi dat je zo genoten hebt van je oude woonplaats en van de koormuziek. Tja de monumentale binnenstad van Middelburg leent zich bijzonder goed voor een koorfestival als het onze. Veel mooie gebouwen en pleinen om optredens te verzorgen. Dank voor je complimenten aan de organisatie, die steken we graag in onze zak. We doen ons best om er ieder jaar weer een mooi festival van te maken.
Je opmerking over de samenzang met 'Pop Up' nemen we uiteraard mee in onze evaluatie; maar het valt niet mee om het iedereen naar de zin te maken. Zoals gezegd: we doen ons best. Dit waren dan misschien meer meezingers voor het iets jongere publiek, om het zo te zeggen, want we hebben echt wel een behoorlijk aantal mensen mee zien zingen...
Een muzikale groet en tot ziens volgend jaar weer!
Erica Oomen
woensdag, 14 juni 2017 | Werkendam
Wij waren voor de eerste keer op het festival. Wat een mooie belevenis. Wij willen als Sound of Joy de organisatie bedanken voor de uitstekende organisatie zodat wij als koor een onvergetelijke dag hebben beleefd.
Reactie
Wat een leuk berichtje Erica. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad! Dank ook voor de complimenten. Wij vinden het ook bijzonder, dat we met ons kleine werkgroepje zo'n groot festival kunnen organiseren en dat we daarmee duizenden mensen blij maken! Dat geeft ons dus ook veel voldoening. Graag volgend jaar weer! Dan is het de 20e editie! Jullie schrijven ook vast en zeker weer in?! Muzikale groeten uit Middelburg
Peter Ligthart
zondag, 04 juni 2017 | Petrus en Pauluskerk
Middelburg VÓlkoren bleek ook dit jaar, althans voor ondergetekende op zaterdag, weer even uniek als voorgaande jaren. Middelburg mag zich gelukkig prijzen met een organisatie die steeds weer respect afdwingt en waarvan de plaatselijke middenstand en horeca goed meeprofiteren. Lof!!
Minder lof oogstte in de Petrus en Pauluskerk een van de vrijwilligers (of was het de koster van genoemde kerk?).
Een van de drie koren (in dit geval Vrouwenkoor Amor Musae uit Made) waarvan ik dirigent ben, maakte op vervelende wijze kennis met deze overactieve persoon. Juist tijdens de vertolking van een lastig muziekwerk werd de hele achterste rij van mijn koor 'al zingend' door dit vreemd personage van een trede op het priesterkoor 'afgeduwd'. Ik geloofde mijn ogen nauwelijks dat dit 'tijdens' een optreden zonder blikken of blozen en respectloos door die man werd gedaan. Mijn gebaren om er mee te stoppen deerden hem niet en hij vervolgde 'zijn klus' op knap arrogante wijze.
Toen hij daar mee klaar was vond hij het ook nodig om de rest van het optreden nog verder te verstoren door in alle banken de lege bekertjes van het publiek op te halen.
Het lijkt me dat door de organisatie hier toch serieus naar mag worden gekeken. Intussen heb ik van meerdere mensen vernomen dat zij in genoemde kerk een dergelijk voorval hebben meegemaakt.
Één vlekje op een rein blazoen verlegt de aandacht van het reine blazoen naar het vlekje!!
Het is, afsluitend, zeker zo dat ik veel meer woorden heb besteed aan het 'vlekje' dan aan de in het begin geuitte verdiende lof voor de organisatie. Waarom? Ik denk zelf: 'de impact van een vlekje'. Zorg dat het geen VLEK wordt!
Veel succes allemaal!
Peter Ligthart
Minder lof oogstte in de Petrus en Pauluskerk een van de vrijwilligers (of was het de koster van genoemde kerk?).
Een van de drie koren (in dit geval Vrouwenkoor Amor Musae uit Made) waarvan ik dirigent ben, maakte op vervelende wijze kennis met deze overactieve persoon. Juist tijdens de vertolking van een lastig muziekwerk werd de hele achterste rij van mijn koor 'al zingend' door dit vreemd personage van een trede op het priesterkoor 'afgeduwd'. Ik geloofde mijn ogen nauwelijks dat dit 'tijdens' een optreden zonder blikken of blozen en respectloos door die man werd gedaan. Mijn gebaren om er mee te stoppen deerden hem niet en hij vervolgde 'zijn klus' op knap arrogante wijze.
Toen hij daar mee klaar was vond hij het ook nodig om de rest van het optreden nog verder te verstoren door in alle banken de lege bekertjes van het publiek op te halen.
Het lijkt me dat door de organisatie hier toch serieus naar mag worden gekeken. Intussen heb ik van meerdere mensen vernomen dat zij in genoemde kerk een dergelijk voorval hebben meegemaakt.
Één vlekje op een rein blazoen verlegt de aandacht van het reine blazoen naar het vlekje!!
Het is, afsluitend, zeker zo dat ik veel meer woorden heb besteed aan het 'vlekje' dan aan de in het begin geuitte verdiende lof voor de organisatie. Waarom? Ik denk zelf: 'de impact van een vlekje'. Zorg dat het geen VLEK wordt!
Veel succes allemaal!
Peter Ligthart
Reactie
Allereerst heel hartelijk dank voor je complimenten voor ons festival Peter!
En we weten precies hoe je/jullie je gevoeld moeten hebben op het moment van dat weinig subtiel ingrijpen van die persoon in de P&P kerk. Uiteraard bedoelt hij het goed, maar zoals je aangeeft is het weer de manier waarop.... Erg vervelend. We nemen het mee in onze evaluatie. Laten we er vooral niet teveel woorden aan spenderen en de focus blijven houden op een zeer geslaagd festivalweekend. We kijken 'verder dan dat vlekje groot is' en bedanken jullie voor je deelname en wie weet tot volgend jaar :-)
Middelburg VOLkoren
maandag, 29 mei 2017
Over enkele dagen is Editie 2017 een feit. Vul ons gastenboek s.v.p. met al je ervaringen! Ook tips ter verbetering zijn natuurlijk altijd welkom. Een muzikale groet uit Middelburg.
Dinie Sperber
maandag, 13 juni 2016 | Abdijplein
Beste organisatie,
Dank je voor de perfecte organisatie bij het Middelburg Volkoren Festival 2016.
Da Capo uit Goirle heeft gezongen op prachtige locaties.
Misschien een aandachts punt:
Er was een nieuwe formule gekozen voor de slot manifestatie.
Soms is het inderdaad goed om te veranderen.
Maar deze verandering: 2 koren , twintig minuten, bracht geen samenzang, de koren zongen hun eigen repertoire. Door de arrangementen kon je de melodie partij niet goed meezingen.
Een blokje: zeeman koor of smartlap had de sfeer toch echt wel verhoogd.Dit hoorde ik ook om me heen uit het publiek.
Ook was op zondagavond al erg snel de barvoorziening uitverkocht. Daardoor verlieten veel mensen voortijdig het plein
Dank je voor de perfecte organisatie bij het Middelburg Volkoren Festival 2016.
Da Capo uit Goirle heeft gezongen op prachtige locaties.
Misschien een aandachts punt:
Er was een nieuwe formule gekozen voor de slot manifestatie.
Soms is het inderdaad goed om te veranderen.
Maar deze verandering: 2 koren , twintig minuten, bracht geen samenzang, de koren zongen hun eigen repertoire. Door de arrangementen kon je de melodie partij niet goed meezingen.
Een blokje: zeeman koor of smartlap had de sfeer toch echt wel verhoogd.Dit hoorde ik ook om me heen uit het publiek.
Ook was op zondagavond al erg snel de barvoorziening uitverkocht. Daardoor verlieten veel mensen voortijdig het plein
Reactie
Bedankt Dinie, wij nemen je opmerking mee in de evaluatie van het festival. We blijven constant sleutelen aan ons festival om het voor een ieder zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Gelukkig lees ik ook dat jullie verder met je koor een fantastische dag gehad hebben. Een hartelijke groet uit Middelburg!
Suzanne Rottier
donderdag, 09 juni 2016 | Westvoorne
Alweer een supergoed georganiseerd weekend! We hebben met Zanggroep Encore heerlijk gezongen op twee mooie locaties. En nog genoten van diverse andere koren! Bedankt allemaal!
Reactie
Wat een leuke woordspeling Suzanne: VOLkomen - dat scheelt maar een letter met VOLkoren! En het tweede woord 'tevreden' geeft aan dat wij alweer een veer in onze ... gestoken krijgen. Dank je wel en wie weet tot volgend jaar!
Zanggroep Très Jolie
woensdag, 08 juni 2016 | Nieuwkuijk
Het was weer een top evenement! We hebben erg genoten.
Bedankt voor de goede organisatie.
Tot volgend jaar!
Groeten,
Zanggroep Très Jolie
www.zanggroeptresjolie.nl
Bedankt voor de goede organisatie.
Tot volgend jaar!
Groeten,
Zanggroep Très Jolie
www.zanggroeptresjolie.nl
Reactie
Ha alweer een enthousiaste reactie op ons festival. We lezen dat natuurlijk graag. We doen ons best om het een ieder zoveel mogelijk naar de zin te maken.
Maar ook zijn we altijd nieuwsgierig naar aandachtspuntjes die ons festival nog net even wat fijner of beter kunnen maken..... dus als jullie iets op te merken hebben mail dat dan even naar info@middelburgvolkoren.nl
Muzikale groeten uit Middelburg
Anneke de Steur
dinsdag, 07 juni 2016 | Terneuzen
Wij hebben zondag weer een topdag gehad! Het Hofje onder de Toren is een mooie locatie om te zingen en het weer was weer schitterend. Veel en enthousiast publiek, kortom: een dag met een gouden randje! Fijn dat we weer mee mochten doen. Dank aan alle mensen die dit ieder jaar weer mogelijk maken. We hopen er volgend jaar weer bij te zijn!
Reactie
Hoi Anneke, wat fijn om te lezen dat jullie het met EigenWijs zo naar je zin hebben gehad. Ja dat Hofje is leuk he? Met de Lange Jan op de achtergrond.... Wij verheugen ons ook al op 2017!
Groetjes!
Roel Boer
zondag, 05 juni 2016 | Giethoorn
Voor de volgende editie is Easy&Free klaar
Info over Easy&Free www.easyfree.nl
Mail to info@easyfree.nl
Met groet
Roel Boer
Info over Easy&Free www.easyfree.nl
Mail to info@easyfree.nl
Met groet
Roel Boer
Reactie
Ha Roel, wat leuk dat je ons festival hebt ontdekt. Jullie koor heeft volgens mij nog niet eerder meegedaan. Let op: deelname gaat via een inschrijving die start in het najaar en bij een te groot aantal inschrijvingen moeten we gaan loten voor deelname. Houd onze website en Facebook in de gaten. Muzikale groet uit het mooie Middelburg!
tal
vrijdag, 15 januari 2016
Geen.bericht goed bericht ??? We hebben nog geen mailtje ontvangen voor de 15e zou iedereen het horen toch hihihi ben wel heeeel benieuwd haha... zijn er al koren die iets weten ????
Reactie
...we houden het nog even spannend - roffel roffel...
Suze
woensdag, 21 oktober 2015 | Haarlem
Hoe leuk zou het zijn als we ons Koorbizniz weekend in Middelburg kunnen houden,
met als Kers op de Taart: meedoen aan Volkoren!
We hebben er heel veel zin in en beginnen alvast met duimen voor de loting,
veel muzikale groeten,
Koorbizniz
met als Kers op de Taart: meedoen aan Volkoren!
We hebben er heel veel zin in en beginnen alvast met duimen voor de loting,
veel muzikale groeten,
Koorbizniz
Reactie
Ha Suze, wat leuk dat je zo enthousiast reageert hier op onze gastenpagina. Mocht jullie koor ingeloot zijn dan ontvangen jullie daarvan bericht in januari. Het blijft dus nog even gezellig spannend en duimen! Muzikale groetjes uit Middelburg
Joop Alberti
vrijdag, 03 juli 2015 | Den Haag
We hebben een TOPdag gehad. Een perfecte organisatie en het perfecte weer !
In 2016 zijn we graag weer van de partij !
In 2016 zijn we graag weer van de partij !
Reactie
Dank voor je complimenten Joop! Wie weet tot volgend jaar... het blijft nog even spannend totdat in januari alle koren te horen krijgen of ze zijn ingeloot.... Groetjes!
221 berichten in gastenboek
De zondag staat er inmiddels op. De zaterdag komt nog.